PROJEKTY

LEKCJA Z MINIEUROLANDEM!!!


Miło mi poinformować i pochwalić się, że przedstawiony przeze pomysł na lekcję  projektową obejrzało aż 2096 osób i to zaledwie w dwa dni po opublikowaniu go na fanpage'u InsideEnglish! Otrzymałam też gratulacje i podziękowania od Eurolandu w Kłodzku!!!

A co wy o nim sądzicie, drodzy uczniowie? Macie ochotę na takie zajęcia?  Polecam  do wykorzystania koledze i koleżankom z zespołu językowego w r.sz. 2016/2017! Oto opis zajęć i geneza całej idei.

Kilka lat temu dwukrotnie współorganizowałam warsztaty językowe w Londynie dla dzieci i młodzieży z "SGM-K" w Wałbrzychu. Mieszkaliśmy u rodzin angielskich, próbowaliśmy tradycyjnych potraw brytyjskich i oczywiście podziwialiśmy zabytki stolicy. Byliśmy m.in. w Greenwich, w Westminster Abbey i pod Buckingham Palace. Widzieliśmy zmianę warty, pływaliśmy po Tamizie, a na Oxford Street robiliśmy zakupy. Była to doskonała, żywa lekcja kultury i historii.

A co, jeśli nie jesteśmy w stanie z różnych powodów pozwolić sobie na taki "wypad" z uczniami? Proponuję inną alternatywę - wizytę w kłodzkim MINIEUROLANDZIE. Są tam makiety Big Bena i Statua Wolności.

Zajęcia warto wzbogacić o niemiecki, włoski i francuski "culture clip" - wówczas oglądamy i miniaturę Zwinger, i Bramy Brandenburskiej, i krzywej wieży w Pizie, i Fontanny Di Trevi, i Łuku Triumfalnego.

Wcześniej rozdajemy notatniki/kartki i prosimy o zanotowanie najważniejszych informacji o wybranych eksponatach. Jest to łatwe, bo przy każdym stanowisku znajduje się tablica z opisem w kilku językach, w tym - po angielsku.

Po powrocie zadajemy do wykonania w domu projekt, podsumowujący naszą wycieczkę - w formie plakatu, albumu czy przewodnika. I pamiętamy o podaniu terminu jego dostarczenia. Prace oceniamy i umieszczamy na klasowej wystawie (ja takie zawsze robię). A może znajdzie się ktoś chętny, kto pokusi się o zrobienie podobnej budowli? Pamiętam, jak  dostałam w ramach odbywającego się  Tygodnia Kultury Brytyjskiej wykonanego z zapałek Big Bena oraz model autobusu z kartonu! Bezcenne! Fot. by Paweł Szpur.

 


 

"GOODBYE SUMMER, HELLO FALL" - NOWY PROJEKT DLA KLAS IV-V

 



Takie hasło towarzyszy nowemu projektowi dla klas IV i V. Prace o tematyce jesiennej (plakaty, albumy, makiety parków i modele drzew + podpisy po angielsku) tworzymy do końca października i składamy w sali numer 15 (u Pani Agnieszki Osińskiej-Szpur).


Good-bye, summer. Hello, fall.
Good-bye, baseball. Hello, homework.
So long, summer, sitting in the sun.
Having fun, doing nothing.

Good-bye, summer, learning how to skate.
So long, summer, sleeping late.
No more summer, that's all!
Good-bye, summer. Hello, fall!

 

Spróbujcie też w ramach ćwiczenia odnaleźć w kwadracie te oto słowa związane z jesienią :)



apple
brown
fall

farmer
leaf
orange

pumpkin
red
yellow


 

SUMMERTIME!!! - PROJEKT IGORA Z KLASY V "C"

 

Autor projektu: Igor Piejko, kl. V "c"; 9.09.2015 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz