LEKCJA Z MINIEUROLANDEM!!!
Miło mi poinformować i pochwalić się, że przedstawiony przeze pomysł na lekcję projektową obejrzało aż 2096 osób i to zaledwie w dwa dni po opublikowaniu go na fanpage'u InsideEnglish! Otrzymałam też gratulacje i podziękowania od Eurolandu w Kłodzku!!!
A co wy o nim sądzicie, drodzy uczniowie? Macie ochotę na takie zajęcia? Polecam do wykorzystania koledze i koleżankom z zespołu językowego w r.sz. 2016/2017! Oto opis zajęć i geneza całej idei.
Kilka lat temu dwukrotnie współorganizowałam warsztaty językowe w
Londynie dla dzieci i młodzieży z "SGM-K" w Wałbrzychu. Mieszkaliśmy u
rodzin angielskich, próbowaliśmy tradycyjnych potraw brytyjskich i
oczywiście podziwialiśmy zabytki stolicy. Byliśmy m.in. w Greenwich, w
Westminster Abbey i pod Buckingham Palace. Widzieliśmy zmianę warty,
pływaliśmy po Tamizie, a na Oxford Street robiliśmy zakupy. Była to
doskonała, żywa lekcja kultury i historii.
A co, jeśli nie jesteśmy
w stanie z różnych powodów pozwolić sobie na taki "wypad" z uczniami?
Proponuję inną alternatywę - wizytę w kłodzkim MINIEUROLANDZIE. Są tam
makiety Big Bena i Statua Wolności.
Zajęcia warto wzbogacić o niemiecki, włoski i francuski "culture clip" -
wówczas oglądamy i miniaturę Zwinger, i Bramy Brandenburskiej, i
krzywej wieży w Pizie, i Fontanny Di Trevi, i Łuku Triumfalnego.
Wcześniej rozdajemy notatniki/kartki i prosimy o zanotowanie
najważniejszych informacji o wybranych eksponatach. Jest to łatwe, bo
przy każdym stanowisku znajduje się tablica z opisem w kilku językach, w
tym - po angielsku.
Po powrocie zadajemy do wykonania w domu
projekt, podsumowujący naszą wycieczkę - w formie plakatu, albumu czy
przewodnika. I pamiętamy o podaniu terminu jego dostarczenia. Prace
oceniamy i umieszczamy na klasowej wystawie (ja takie zawsze robię). A
może znajdzie się ktoś chętny, kto pokusi się o zrobienie podobnej
budowli? Pamiętam, jak dostałam w ramach odbywającego się Tygodnia Kultury Brytyjskiej wykonanego z zapałek
Big Bena oraz model autobusu z kartonu! Bezcenne! Fot. by Paweł Szpur.
"GOODBYE SUMMER, HELLO FALL" - NOWY PROJEKT DLA KLAS IV-V
Takie hasło towarzyszy nowemu projektowi dla klas IV i V. Prace o tematyce jesiennej (plakaty, albumy, makiety parków i modele drzew + podpisy po angielsku) tworzymy do końca października i składamy w sali numer 15 (u Pani Agnieszki Osińskiej-Szpur).
Good-bye, summer. Hello, fall.
Good-bye, baseball. Hello, homework.
So long, summer, sitting in the sun.
Having fun, doing nothing.
Good-bye, summer, learning how to skate.
So long, summer, sleeping late.
No more summer, that's all!
Good-bye, summer. Hello, fall!
So long, summer, sleeping late.
No more summer, that's all!
Good-bye, summer. Hello, fall!
Spróbujcie też w ramach ćwiczenia odnaleźć w kwadracie te oto słowa związane z jesienią :)
apple
brown
fall
|
farmer
leaf
orange
|
pumpkin
red
yellow
|
SUMMERTIME!!! - PROJEKT IGORA Z KLASY V "C"
Autor projektu: Igor Piejko, kl. V "c"; 9.09.2015 r. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz